Osa2 : Saimmehan  jätettyä numeron kiireelliseen asiointiin, mutta kun sieltä soitettiin, vaikka he olisivat antaneet akuutti ajan hammashoitolaan , eivöt voineet taata rtg kuvan ottoa.Hammashoitola  on todella mystinen juttu, kaikessa terveys palvelu viidakossa. Eilen aiheenaa olleen palvelusetelin numeroa hän ei voinut antaa, sanoi vain näkevänsä että se on myönnetty, vaikka palveluseteli neuvoja nimenomaan sanoi että tuosta kyseisestä numerosta sen saa, kukaan ei tiedä mitä toinen tekee ja sanoo.

Ja heillä oli paperi että kiireellistä  tarkistusta varten tarvitaan todistus että on menossa avosydän leikkaukseen.

Häntä ei kiinnostanut mitä on sanottu Hus ajanvarauksen sihtereriltä eilen.

Heillä on mustavalkoinen käytäntö hammashoidossa, mutta onko se ihme jos luottamus menee näin ison ja mykistävän terveydellisen asian edessä, jos edellis kerralla kyseisessä hammaslääkärissä ei onnistunut edes se perus rtg otto, ei vain onnistunut vaikka kuinka yrittivät, palikka ei suussa suostunut pysymään.

Sitä paitsi kesällä samaisessa hammashoidossa kaupungilla  2 miestyyppiä eivät muka saaneet toimimaan potilas tuolin kallistusta. Eivät voineet hoitaa enää ketään sille päivälle, vaikka oli päivystysaikoja normaalisti listallinen , ehkä seuraavana päivänä alkava kesäloma painoi heille päälle. Ainakin he sanoivat : " nyt mennään kuukaudeksi kiinni", adjöööö. Lopulta minäkin siinä päädyin paikalliseen hammashoitoon karttani kanssa, koska laaja tutkimus tehtiin hus`silla ja kuvaukset ja kaikki mahdollinen ja 1 reikä löytyi, mitä menin paikkauttamaan hammashoitoon, tällä kertaa hän sanoi ettei näe mitään reikää siellä, eli ei myöskään ala paikkaa purkamaan. Antakoon sen syödä siis hammasta sisältä päin. Mun mielestä noin huonosti ja töksöttävästi toimivan hammashoidon voikin lakkauttaa ja antaa kaikille palvelusetelit , saa jokainen mennä tooimivaan hammashoitoon. Yksi kun  kuvaa ja hoitaa alusta loppuun, niin ei tarvitse pähkjäillä' heidän erilaisten HUS-Kaupunki näkemysten kanssa. Jopa röntgen kuvien tulkinta on erilaista. 

 

Nyt ymmärrän hyvin erään asiakkaan , iäkkään leskirouvan kova äänistä rukoilua, kun  palvelusetelillä ostettu kotihoito kävi jättämässä aamutoimet kesken ja lähtivät pois, hän puhkesi rukoilemaan " Rakas Jumala anna minun kuolla, koska hoitajatkaan eivät osaa hoitaa, rakas Jumala näethän varmasti hoitaja Ö:n  teot ja tekemättä jättämiset ja anna rakas Jumala hänelle ansionsa mukaan .aamen"

Ainiin, kysyin henkilön nimeä , jonka kanssa keskustelimme hammashoitolan ajoista, ei kuulemma tarvitse kertoa sitä minulle, vaikka hän saa nimettömänä kysyä kyllä omani sosturva tunnuksen ja näkee nimettömänä kaikki terveystietoni joihin hänellä on oikeus tietokoneella.. Mutta jos minulla olisi tonni jos toinenkin euroina, niin palvelu olisi toisenlaista, uskon minä. NomTerveystalo hoitaa moitteettomasti.