En halua laskea hirtehis huumoria sydärillä, mutta ei se minustakaan tuntunut vitsiltä, kun heräsin viestin  ääneen ja tekstinä luki : Käykää tarkastamassa rästi maksunne osoitteessa sejase, kirjautukaa sinne pankkitunnuksilla, tai antakaa syntymäaikanne ja puhelinnumeronne. Koko homma haiskahti huijaukselta.Ahdistaahan se alkoi sydänalassa.

No sinne sai soittaa kun numero löytyi netistä, Linfors perintä oli muuttanut nimensä Lowell oy:ksi soitettuani ja odoteltuani 010 alkuisessa numerossa, lopulta sieltä vastasi neiti a, kysyin jotta olenko oikeassa paikssa ja mitä olen heille velkaa ja mistä ja miksei ole tullut kirjeitä ensin.

Hän ilmoitti että maksu joka oli lääkärillä käynti ja jonka piti mennä työterveyshuoltoon, oli tullut itseni maksettavaksi, siis posti ei ollut tuonut minulle mitään laskua ensin. Ei heiltä eikä lääkärikeskuksesta.

Nooh, nyt hinta oli poikinut heillä lisää senttejä. Hän tarkisti osoitteeni joka tuntui ihan kuulostavan mun osoitteelta. Mutta, postia ei ollut vaan kulkenut. Tarkemmin kyseltyäni, ei hän osannut muuta sanoa kuin että : " Maksa".

Minua hämäsi se heidän tapansa ottaa yhteyttä, Messengerin kautta, jolloin heidän puhelinnumeronsa ei näkynyt . Lisäksi hämäsi se että minun olisi pitänyt kirjautua pankki tunnuksillani  ennen tuntemattomaan lowell oy.n sivustolle. Pyysin heitä lähettämään laskun kopion sähköpostilla, ei kuulemma ole sähköposti heidän käytössään.

Mutta Messengerillä voi laittaa tiedot minne maksaa.

On pelottavaa jos  on mennyt tämän tapaisten virallisten asioiden ilmoittelu messenger ja viesti tasolle puhelimitse, mikä on seuraava askel, saanko laskuni Fasebookin seinälle, perintäkuluineen  suoraan ? 

Selvisihän se lopulta, rikoin selkääni töissä ja sain työterveyshuoltoon lähetteen, mutta koska sitä ei vakuutusyhtiön lääkäri katsonut työtapaturmaksi , niin vakuutusyhtiö ei korvannut sitä ja maksu siirtyi omalle kontolleni.En vaan saanut siitä ilmoitusta itselleni.

Lääkärikeskuksella oli vanha osoite ja postit olivat palautuneet takaisin sinne.

Jos HE olisivat laittaneet sen viestin minulle, koko soppaa ei olisi tarvinnut niin hämmentää ja korkoja nostaa.

Mutta kai se niin on että sieltä selkänahan puolelta kyllä kynsitään irti kaikki. Ja koko hommassa oli tiedonkulussa katkos ja minusta tuli likipitäen rikollinen.Ja koska taustat aina pitää kartoittaa, niin en olisi enää voinut ostaa tai myydä mitään melkein missään.

Äkkiä kaivo kuivuu helteessä.

Ei tämä ole vain minun huoleni, vaan monet muut ovat joutuneet myös maksumiehiksi heidän kauttaan korkojen kera. Kaikki mummot eivät osaa edes avata viestä, silloin tällainen yhteydenotto menee ulosottoon? Minä ainakin tunnen erään mummon joka ei osaa sitä puhelintansa käyttää muuhun kuin vastaamiseen.

Siksikin olisi hyvä olla jotenkin asiallisempi / kirjallinen yhteyden otto paikallaan.

"mie oon se mummo jolle voi laittaa huijaus viestejäkin", mutta tästä eläkkeestä ei kiitos enempää laskuja :)